فوت و فن

ساخت وبلاگ

ظاهراً مجبور نیستید برای تجربه فناوری خودران، یک اتومبیل خودران تهیه کنید، بلکه کافی است به آمستردام سفر کنید و سوار اتوبوس نیمه‌خودران شرکت مرسدس-بنز شوید تا لذت یک رانندگی خودران را تجربه کنید.

فوت و فن...
ما را در سایت فوت و فن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی footofan بازدید : 143 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 17:38

انسان‌ها برای زنده ماندن به مواد غذایی نیاز دارند و برای تأمین مواد غذایی تنها به محصولات طبیعی اکتفا نمی‌کنند و گاهی برای رسیدن به مواد غذایی بهتر، افزایش منابع غذایی یا ایجاد تنوع غذایی روش‌های متفاوتی را به کار می‌گیرند.

۱. در ایالات ‌متحده آمریکا، حدود ۴۰ درصد از محصولات کشاورزی، هرگز فروخته نمی‌شوند؛ زیرا ظاهر زشتی دارند!
طبق گزارش شورای دفاع از منابع طبیعی آمریکا، سالیانه حدود ۶ میلیارد پوند میوه و سبزیجات در ایالات ‌متحده به علت ظاهر زشتشان دور ریخته می‌شوند.

۲. لعاب و روکش ژلاتین مانند و براق روی شکلا‌ت‌ها و قرص‌ها از مدفوع حشرات به دست می‌آید!
لعاب روی شکلات‌ها و قرص‌ها از ترشحات نوعی حشره ماده که بومی هند و تایلند است، به دست می‌آید. در روکش شیرینی‌ها از لاک جلا نیز استفاده می‌شود. بدین منظور تکه‌های طبیعی لاک را با اتانول مخلوط کرده و بر روی مواد غذایی اسپری می‌کنند.

۳. بسیاری از تولیدکنندگان نان صنعتی، برای نرم شدن و افزایش طول عمر نان، از ال-سیستئین که یک عامل نرم‌کننده است، استفاده می‌کنند. ال-سیستئین از موی انسان و پر اردک ساخته ‌شده است!
این اسیدآمینه غیرضروری از طریق حل کردن موی انسان در اسید و جدا کردن ال-سیستئین از طریق یک فرایند شیمیایی تولید می‌شود. در صورت در دسترس نبودن موی انسان، از پرهای اردک، مرغ و شاخ گاو برای استخراج ال-سیستئین استفاده می‌کنند.

۴. مردم آزتک‌ از شکلات به ‌عنوان ارز رایج استفاده می‌کردند!
در ارتفاعات خشک مکزیک شرایط موردنیاز برای پرورش و رشد درخت کاکائو وجود نداشت. به همین دلیل آزتک‌ها برای به دست آوردن دانه‌های این گیاه مجبور به مبادله با اقوام مایا و دیگر مردمان آن روزگار بودند.

۵. موم استفاده شده در تنقلاتی با طعم میوه مانند پاستیل همان مومی است که در ماشین نیز استفاده می‌شود!
یکی از محصولات استفاده ‌شده برای افزایش ماندگاری تنقلات میوه‌ای، موم کارنوبا است. این موم از شیره درخت خرما حاصل می‌شود و برای براق شدن اتومبیل‌ها، کف‌پوش‌های چوبی، جلای کفش و تخته موج‌سواری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۶. در دهه ۱۸۰۰ از سس گوجه‌فرنگی به‌ عنوان دارویی برای درمان دل‌پیچه و اسهال استفاده می‌شد!
در سال ۱۸۳۴ پزشکی از اهالی اوهایو به نام جان کوک بنت با این عقیده که سس گوجه‌فرنگی برای درمان اسهال، سوءهاضمه و حملات صفراوی مفید است، دستور‌العملی برای تهیه سس کچاب منتشر کرد و بعد از آن از این ماده به ‌صورت قرص و برای مصارف پزشکی استفاده می‌شد!

۷. عسل از شهد و استفراغ زنبورعسل ساخته می‌شود!
زنبور عسل شهد گل را استخراج کرده و در معده‌اش ذخیره می‌کند. شهد ذخیره‌شده با آنزیم‌های داخل معده زنبور مخلوط و ترکیب شیمیایی و PH آن تغییر می‌کند. زمانی که زنبورعسل به کندو بازمی‌گردد، شهد جمع‌آوری شده را از طریق استفراغ به دهان زنبور دیگر منتقل می‌کند. پس از آن فرایند تبخیر و حذف آب صورت گرفته و عسل تولید می‌شود.

۸.  کاسو مارزو که در زبان ایتالیایی به معنای پنیر فاسد است، نوعی پنیر است که از شیر گوسفند ساردنی تهیه می‌شود. این پنیر در حالی سرو می‌شود که لارو زنده حشره‌ای موسوم به مگس پنیر در آن زندگی می‌کند!
تهیه کاسو مارزو از شیر گوسفند ساردنی دارای یک مرحله تخمیر طبیعی اضافی است. در‌ این مرحله لارو مگس به پنیر اضافه‌شده و اسید دستگاه گوارش این موجودات باعث به وجود آمدن سوراخ‌های موجود در آن می‌شود.

۹- در گذشته از بادام‌زمینی در ساخت دینامیت استفاده می‌شد؛ اما حالا دانشمندان راهی برای تولید الماس از کرده بادام زمینی کشف کرده‌اند!
یک دانشمند آلمانی به نام دن فراست توانسته با قرار دادن کمی کره بادام‌زمینی در میان دو تکه الماس، آن را به الماس تبدیل کند. البته الماس به ‌دست ‌آمده از این ماده، خلوص چندانی ندارد؛ اما در هر حال الماس است.

۱۰. پوزول (Pozole) یک خورشت سنتی مکزیکی است که در گذشته با گوشت انسان طبخ می‌شده، اما با از بین رفتن آدم‌خواری، از گوشت خوک به‌ عنوان جایگزین آن استفاده شد!
پوزول به معنای ذرت پوست‌کنده است. از آنجا که ذرت در میان آزتک‌ها گیاهی مقدس بود از آن فقط در مراسم خاص مذهبی استفاده می‌کردند.

۱۱. مرغ‌های امروزی نسبت به مرغ‌های ۴۰ سال قبل ۲۲۶ درصد چربی بیشتر و ۳۳ درصد پروتئین کمتر دارند!
در گذشته از مرغ به ‌عنوان کم‌چرب‌ترین و سالم‌ترین فراورده‌های گوشتی یاد می‌کردند؛ اما این موضوع دیگر صحت ندارد. طبق یک تحقیق جدید، نسبت چربی در مرغ‌های امروزی بسیار بیشتر از میزان پروتئین در آن است.

۱۲. ژله خوراکی از ماده‌ای به نام کلاژن که از پوست، استخوان و بافت مفصلی حیواناتی مانند گاو، خوک، اسب، مرغ و ماهی استخراج می‌شود، به دست می‌آید!
ژلاتین ماده اصلی سازنده ژله‌های خانگی است؛ ماده‌ای شفاف که به صورت ورقه‌ای، پودری و گرانول در دسترس عموم قرار دارد. ظاهراً این ماده از پوست، استخوان و بافت مفصلی حیواناتی مانند گاو، خوک، اسب، مرغ و ماهی استخراج می‌شود.

۱۳. مصرف مداوم فست فود اثری مشابه هپاتیت بر روی کبد دارد. هپاتیت در نهایت منجر به نارسایی کبد می‌شود!
طبق یک تحقیق، مصرف منظم مواد غذایی سرخ‌شده منجر به بروز نوعی بیماری به نام کبد چرب می‌شود. اگر یک ماه به طور مداوم فست‌ فود بخورید، آنزیم‌های کبد به شدت تغییر می‌کنند.

۱۴. مصرف منظم و طولانی مدت نودل منجر به بیماری‌های قلبی، دیابت و سکته می‌شود!
طبق تحقیقات جدید، مصرف ۲ الی ۳ مرتبه در هفته نودل، خطر ابتلا به بیماری‌های عضله قلب را افزایش می‌دهد. زنان بیشتر از مردان در معرض ابتلا به این بیماری هستند.

۱۵. قبل از اختراع یخچال، مردم روسیه برای جلوگیری از فاسد شدن شیر، یک قورباغه زنده را داخل آن می‌انداختند. ظاهراً ترشحات پوست قورباغه از ترش شدن شیر جلوگیری می‌کرد!
تحقیقات دانشمندان دانشکده‌ای در مسکو نشان می‌دهد پوست قورباغه حاوی مقدار زیادی ترکیبات ضد میکروب و پپتید است که باکتری‌های بیماری سالمونلا و استافیلوکوکوس را از بین می‌برند.

فوت و فن...
ما را در سایت فوت و فن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی footofan بازدید : 178 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 14:11

این روزها اگر افرادی را دیدید که بی‌هدف در خیابان چرخ می‌زنند و به گوشی هوشمند خود خیره می‌شوند و شاید گاهی داد می‌زنند «برگرد اینجا زوبات احمق»، احتمالاً شاهد کاربران یک بازی به نام «پوکمون گو» هستید.

فوت و فن...
ما را در سایت فوت و فن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی footofan بازدید : 164 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 12:15

۱۵- در فرمول اولیه ساخت کوکاکولا مقدار کمی کوکائین وجود داشت که باعث نشئگی مصرف‌کنندگان می‌شد. در سال ۱۹۰۳، کافئین جایگزین کوکائین شد!
کوکاکولا مدعی شده بود که نوشیدنی‌اش خواص درمانی بسیاری دارد؛ از جمله تسکین سردرد و تقویت‌ مغز و اعصاب. در سال ۱۹۱۱ ایالت متحده آمریکا از کوکاکولا شکایت کرد که کافئین برای سلامتی خوب نیست و باید از این نوشیدنی حذف شود. این پرونده به نفع کوکاکولا بسته شد؛ اما در سال ۱۹۱۶ رأی دادگاه برگشت و شرکت کوکاکولا توافق کرد که میزان کافئین موجود در نوشابه را کاهش دهد و هزینه‌های قانونی برای جلوگیری از مشکلات بیشتر را پرداخت کرد.

۱۴- در اواخر دهه ۹۰، شرکت کوکاکولا یک سری دستگاه فروش خودکار به کار گرفت که با توجه به میزان تقاضا و درجه حرارت محیط، قیمت را افزایش می‌داد.
با افزایش فروش از طریق دستگاه‌های فروش خودکار، شرکت کوکاکولا به دنبال راهی جدید برای قیمت‌گذاری توسط این دستگاه‌ها بود. به تدریج این دستگاه‌ها به یک منبع درآمد مهم تبدیل شدند.

۱۳- در سال ۱۹۷۲، شرکت دکتر پپر از کوکاکولا به دلیل نقض قانون علامت تجاری از طریق ساخت یک نوشیدنی به نام «پپو» شکایت کرد.
 پس از این شکایت، شرکت کوکاکولا نام این نوشیدنی را به دکتر پیب تغییر داد؛ اما دوباره از کوکاکولا شکایت شد. در نهایت نام این نوشیدنی به مستر پیب تغییر یافت.

۱۲- کوکاکولای آمریکایی ۱٫۵ میلیون دلار هزینه کرد تا دانشمندان تحقیق کنند و نشان دهند که دلیل چاقی افراد، مصرف نوشیدنی‌های غیرالکلی گازدار نیست و مردم باید بیشتر ورزش کنند!
طبق گزارش روزنامه نیویورک تایمز و طبق ادعای کوکاکولا، این شرکت مدت زمان زیادی را صرف تحقیق در مورد محصولات خود کرده است. همچنین این شرکت ادعا کرده با متخصصین تغذیه و ورزش همکاری کرده و معتقد است محققان باید نسبت به بودجه و نتیجه تحقیقات خود شفاف باشند.

۱۱- یک راننده کامیون کوکاکولا با ۱۲ سال سابقه کار به دلیل خوردن پپسی اخراج شد!
این راننده کامیون پس از اتمام کار خود در فروشگاهی در کالیفرنیا، یک بطری پپسی خریده و برای استراحت به اتاق خود رفته است. وی در حال نوشیدن پپسی بوده و یونیفرم مخصوص کارمندان شرکت کوکاکولا را به تن داشته است. این راننده توسط اتحادیه راننده‌های کامیون کوکاکولا به دلیل نقض سیاست‌های شرکت و بی‌احترامی به محصولات کوکاکولا، اخراج شده است. با این حال این داستان توسط سخنگوی این شرکت هرگز تایید نشد.

۱۰- تنوع نوشیدنی‌های کوکاکولا به اندازه‌ای زیاد است که اگر هر روز یک نوع نوشیدنی کوکا‌کولا را بنوشید، بیش از ۹ سال طول می‌کشد تا تمام نوشیدنی‌های آن را امتحان کنید!
طبق گفته شرکت کوکاکولای هند، این شرکت دارای بیش از ۵۰۰ مارک فعال با ۳۵۰۰ نوع محصول مختلف از جمله ۸۰۰ نوع کم‌کالری است. کوکاکولا طی سال‌های گذشته، مارک‌های مختلف نوشیدنی‌های غیرالکلی گازدار مانند مینیت مید، تامبز آپ، فانتا، اسپرایت و باکاردی را خریداری کرده است. همچنین این شرکت در سال ۱۹۸۲، شرکت کلمبیا پیکچرز را به قیمت ۶۹۲ میلیون دلار خریداری کرد و در سال ۱۹۸۹ آن را به شرکت سونی به قیمت ۳ میلیارد دلار فروخت. کوکاکولا با فروش در بیش از ۲۰۰ کشور و با داشتن نوشیدنی‌هایی با نام‌های تجاری مختلف، به بزرگ‌ترین شرکت نوشیدنی‌های غیرالکلی گازدار در جهان تبدیل شده است.

۹- تنها ۲ نفر فرمول ساخت کوکاکولا را می‌دانند. این فرمول تا حدی محرمانه است که این دو شخص نمی‌توانند همزمان سوار هواپیما شوند؛ زیرا ممکن است هواپیما سقوط کند و هر دوی آن‌ها جان خود را از دست بدهند!
شرکت کوکاکولا در دفتر مرکزی خود در شهر آتلانتا، یک گاو صندوق چند میلیون دلاری ساخته است که صرفاً برای محافظت از فرمول نوشابه کوکاکولا به کار می‌رود. این فرمول برای اولین بار در سال ۱۸۸۶ توسط جان پمبرتون به دست آمد. او یک کهنه‌سرباز جنگ داخلی و معتاد به مورفین بود. با این حال، این فرمول توسط گروهی از سرمایه‌گذاران در سال ۱۹۱۹ نوشته شده و تاکنون تنها از طریق دهان به دهان جابجا شده است. این فرمول به مدت بیش از ۸۶ سال در بانک آتلانتا نگه داشته شده بود تا اینکه به گاو صندوق خصوصی شرکت منتقل شد.

۸- کوکاکولا به مدت ۱۶ سال از آب‌های زیرزمینی روستای مهدیگانی در هند، استفاده و آن را تخلیه کرد!
تقریباً ۱۸ نفر از شورای این روستا خواستار ممنوعیت فعالیت کارخانه نوشابه سازی کوکاکولا در نزدیکی این روستا هستند. طبق گفته‌ یکی از اعضای شورا، این شرکت از منابع آب‌های زیرزمینی که برای دام‌ها و محصولات کشاورزی است، استفاده می‌کند. با این حال، کوکاکولا این اتهامات را رد و ادعا کرد هیچ مدرکی برای این اتهامات وجود ندارد و طبق گزارش‌های مختلف مقامات مسئول، محصولات کشاورزی بدون بروز مشکل در حال رشد هستند.

۷-اوایل دهه ۱۹۰۰، کوکاکولا برای سفیدپوستان و پپسی برای سیاه‌پوستان تبلیغ می‌کرد!
کوکاکولا در طول دهه‌های ۲۰ و ۳۰ به طور کامل جامعه آفریقایی – آمریکایی را کنار گذاشت و تنها قشر سفید‌پوستان را برای تبلیغات خود هدف قرار داد. از سوی دیگر پپسی از نمایندگان فروش و مدل‌های تبلیغاتی سیاه پوست استفاده می‌کرد. با این حال، پس از رشد و توسعه هر دو شرکت، بازاریابی و تبلیغات هر دو شرکت گسترش یافت.

۶- کشاورزان ایالت شرقی چتیسگر در هند، از کوکاکولا و پپسی برای مقابله با آفات گیاهی استفاده می‌کنند. قند موجود در این نوشیدنی‌ها مورچه‌ها را به خود جذب می‌کند و آفات نیز غذای مورچه‌ها می‌شوند!
استفاده از نوشیدنی کوکاکولا همراه با آفت‌کش‌ها باعث بهبود و رشد محصولات کشاورزان برنج این منطقه شده است. طبق گفته یک متخصص حوزه کشاورزی، این کار موضوع جدیدی نیست. در گذشته نیز کشاورزان از شکر موجود در نیشکر برای همین منظور استفاده می‌کردند. یکی دیگر از مزایای این نوشیدنی، فراهم آوردن یک منبع مستقیم کربوهیدرات است که به گیاهان در بهبود ایمنی و عملکردشان کمک می‌کند. این کار مخارج کشاورزان را تا ۱۰ برابر کاهش می‌دهد.

۵- کوکاکولا به دلیل تحریم‌ اقتصادی در جنگ جهانی دوم، نمی‌توانست به آلمان شربت وارد کند، به همین دلیل با استفاده از مواد اولیه موجود، فانتا را تولید کرد!
نام «فانتا» پس از تشکیل یک اتاق فکر به دست آمد. در این اتاق فکر از افراد خواستند از تخیلات خود استفاده کنند. معادل آلمانی کلمه تخیلات، کلمه «Fantasie» است که در نهایت به کلمه فانتا رسید. شرکت کوکاکولای آلمان با استفاده مواد اولیه موجود در آلمان از جمله تفاله سیب و آب پنیر در دوران جنگ جهانی دوم، نوشیدنی فانتا را درست کرد.

۴- مردم کاربردهای جدیدی برای کوکاکولا پیدا کرده‌اند، از جمله دفع حشرات، کشتن حلزون یا بید، شل کردن پیچ‌های زنگ زده، تمیز کردن نقاط اتصال باتری اتومبیل و حتی تمیز کردن سرامیک دستشویی.
برای افرادی که از کوکاکولا برای انجام بسیاری از کارهای غیرمرتبط بهره می‌برند، کوکاکولا فقط یک نوشیدنی نیست. این نوشیدنی می‌تواند چرک‌های خشک شده روی سرامیک توالت را بکند. کافی است مقداری کوکاکولا داخل کاسه توالت بریزید و کمی آن را بسابید. همچنین می‌توانید از کوکاکولا برای شستن ظروف غذایی بسیار کثیف و خشک شده استفاده کنید. همچنین برخی افراد از کوکاکولا در پخت‌وپز گوشت نیز استفاده می‌کنند.

۳- کوکاکولا در اصل توسط جان پمبرتون به عنوان جایگزین مورفین ساخته شد. این نوشیدنی در ابتدا الکل داشت و بعد‌ها در دوره ممنوعیت الکل، الکل آن حذف شد!
جان پمبرتون در جنگ داخلی آمریکا زخمی شد و برای تسکین درد زخمش از مورفین استفاده کرد و معتاد شد. در نهایت وی تصمیم گرفت اعتیاد خود را ترک کند. وی با الهام از یک شراب فرانسوی به دست آمده از گیاهی به نام کوکا، نمونه‌ای آزمایشی از این نوشیدنی را ساخت. این نوشیدنی ابتدا در آتلانتا به عنوان یک داروی انحصاری به قیمت ۵ سنت به ازای بک لیوان به فروش رسید.

۲- طبق برآوردها، آمریکایی‌ها حدود ۱٫۷ میلیون تن شکر در سال از طریق نوشیدنی کوکاکولا مصرف می‌کنند!
طبق برآوردها، آمریکایی‌ها حداقل ۳۹۹ وعده کوکاکولا در سال می‌نوشند.

۱- برگ‌های گیاه کوکا هنوز هم بخشی از فرمول کوکاکولا است؛ اما کوکائین موجود در آن برای مصارف پزشکی استخراج می‌شود و باقیمانده آن به عنوان طعم دهنده استفاده می‌شود!
در سال ۱۹۰۳ شرکت کوکاکولا تصمیم گرفت کوکائین را از مواد اولیه این نوشیدنی حذف کند. از آن پس، به جای کوکائین از کافئین استفاده می‌شود. با این حال، برگ‌های درخت کوکا هنوز هم بخشی از فرمول این نوشیدنی هستند و ظاهراً به عنوان طعم‌دهنده استفاده می‌شوند.

فوت و فن...
ما را در سایت فوت و فن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی footofan بازدید : 126 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 19:57

از بزرگ‌ترین محاسن دارا بودن یک تلفن هوشمند یا تبلت آن است که به شما این اجازه را می‌دهد تا در هر موقعیت و زمانی که می‌خواهید اقدام به مشاهده فیلم‌ یا ویدیو مورد نظر خود کنید. اما همچون تمامی فعالیت‌های دیگر اپلیکیشن‌های متنوعی برای این کار وجود دارد که در ادامه به معرفی برترین آنان می‌پردازیم.

فوت و فن...
ما را در سایت فوت و فن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی footofan بازدید : 162 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 18:15

اتومبیل پث‌فایندر از سال ۲۰۱۳ تاکنون بدون تغییر مهمی عرضه می‌شد و زمان آن رسیده بود که تغییراتی در این اتومبیل صورت گیرد تا بتواند در رقابت با رقیبان جدیدش شرکت کند.

فوت و فن...
ما را در سایت فوت و فن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی footofan بازدید : 151 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 18:15

پشه‌های ماده از خون انسان‌ها و حیوانات تغذیه می‌کنند. آن‌ها در هر نیش حدود ۳ میلی‌گرم خون می‌خورند و از آهن و پروتئین موجود در خون برای تخم‌‌گذاری استفاده می‌کنند.

فوت و فن...
ما را در سایت فوت و فن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی footofan بازدید : 144 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 16:42

با ما در این راه‌حل ساده همراه باشید.

نظرات کاربران :

' }); } }); } $(document).ready(function () { $('#comment_message').markItUp(mySettings); $('.comment_cancel_reply').click(function () { $('#comment_reply_id').val(''); $('#comment_reply_to').val(''); $('.comment_reply_form').slideUp(); }); $('#comment_submit').click(function (e) { var msg = $().iAjax({ objs: [ ['#comment_subject', 'comment_subject', 1, 'any', 1], ['#comment_author', 'comment_author', 0, 'any', 1], ['#comment_message', 'comment_message', 1, 'any', 1], ['#comment_reply_id', 'comment_reply_id', 0, 'number', 1] ], posturl: '/incs/tools/comment.ajax.aspx?lang=' + lang + '&portal=' + portal, secure: true, style: 'comment_error', extraquery: 'comment_id=9970', poststart: function () { $.blockUI({ message: '' }); }, posterror: function () { $.unblockUI({ onUnblock: function () { AlertMsg(eval('iLang.' + lang + '.SystemMessage'), eval('iLang.' + lang + '.AjaxModuleError'), 0); } }); }, postend: function (msg) { $.unblockUI(); var b = eval("(" + msg + ")"); if (b.status == "ok") { AlertMsg(eval('iLang.' + lang + '.SystemMessage'), b.message, 1); } else { AlertMsg(eval('iLang.' + lang + '.SystemMessage'), b.message, 0); } $('#comment_subject').val(''); $('#comment_author').val(''); $('#comment_message').val(''); $('.comment_reply_form').slideUp(); } }); e.preventDefault(); }); $('.comment_total').each(function () { if (eval($(this).text()) 0) $(this).text('+' + $(this).text()); } }); });

فوت و فن...
ما را در سایت فوت و فن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی footofan بازدید : 172 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 16:42

بازار هدست‌های واقعیت مجازی داغ است و هر روز شاهد انتشار تبلیغات و اطلاعات مختلف پیرامون هدست‌های مختلف هستیم تا هر یک بتوانند با پیروزی در جنگ تبلیغاتی بیشترین فروش را از آن خود کنند. در این مقاله تمامی اطلاعات لازم در خصوص هدست واقعیت مجازی آکلس ریفت را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

فوت و فن...
ما را در سایت فوت و فن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی footofan بازدید : 149 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 14:05

این روزها اگر افرادی را دیدید که بی‌هدف در خیابان چرخ می‌زنند و به گوشی هوشمند خود خیره می‌شوند و شاید گاهی داد می‌زنند «برگرد اینجا زوبات احمق»، احتمالاً شاهد کاربران یک بازی به نام «پوکمون گو» هستید.

فوت و فن...
ما را در سایت فوت و فن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی footofan بازدید : 145 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 14:05

فکری که به ذهن هیتلر و استالین هم نرسید.

نظرات کاربران :

' }); } }); } $(document).ready(function () { $('#comment_message').markItUp(mySettings); $('.comment_cancel_reply').click(function () { $('#comment_reply_id').val(''); $('#comment_reply_to').val(''); $('.comment_reply_form').slideUp(); }); $('#comment_submit').click(function (e) { var msg = $().iAjax({ objs: [ ['#comment_subject', 'comment_subject', 1, 'any', 1], ['#comment_author', 'comment_author', 0, 'any', 1], ['#comment_message', 'comment_message', 1, 'any', 1], ['#comment_reply_id', 'comment_reply_id', 0, 'number', 1] ], posturl: '/incs/tools/comment.ajax.aspx?lang=' + lang + '&portal=' + portal, secure: true, style: 'comment_error', extraquery: 'comment_id=9965', poststart: function () { $.blockUI({ message: '' }); }, posterror: function () { $.unblockUI({ onUnblock: function () { AlertMsg(eval('iLang.' + lang + '.SystemMessage'), eval('iLang.' + lang + '.AjaxModuleError'), 0); } }); }, postend: function (msg) { $.unblockUI(); var b = eval("(" + msg + ")"); if (b.status == "ok") { AlertMsg(eval('iLang.' + lang + '.SystemMessage'), b.message, 1); } else { AlertMsg(eval('iLang.' + lang + '.SystemMessage'), b.message, 0); } $('#comment_subject').val(''); $('#comment_author').val(''); $('#comment_message').val(''); $('.comment_reply_form').slideUp(); } }); e.preventDefault(); }); $('.comment_total').each(function () { if (eval($(this).text()) 0) $(this).text('+' + $(this).text()); } }); });

فوت و فن...
ما را در سایت فوت و فن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی footofan بازدید : 148 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 23:04

هر مردی در دوره‌ای از زندگی‌اش به سراغ یک ریش تراش خواهد رفت! خب اما هنگام خرید یک ریش تراش آن‌قدر مدل‌های مختلف پیش رویش قرار می‌گیرد که انتخاب از میان آن‌ها بسیار سخت خواهد بود. قطعا دوست دارید بدانید یک ریش تراش خوب چه ویژگی‌هایی دارد. این‌طور نیست؟

فوت و فن...
ما را در سایت فوت و فن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی footofan بازدید : 155 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 23:04

پشه‌های ماده از خون انسان‌ها و حیوانات تغذیه می‌کنند. آن‌ها در هر نیش حدود ۳ میلی‌گرم خون می‌خورند و از آهن و پروتئین موجود در خون برای تخم‌‌گذاری استفاده می‌کنند.

پشه در واقع نیش نمی‌زند، بلکه با شاخک خرطومی مانند خود که بر روی دهانشان قرار دارد، ضربه‌ای به پوست می‌زنند و یک رگ خونی نزدیک به پوست را پیدا می‌کنند. سپس با خرطوم سوزنی شکل خود رگ را سوراخ می‌کند و به مکیدن خون داخل آن مشغول می‌شود.
سوزشی که پس از نیش پشه به وجود می‌آید، به دلیل بزاق پشه است. بزاق پشه به عنوان یک ضدانعقاد خون عمل می‌کند و باعث می‌شود خون به هنگام تغذیه پشه جریان داشته باشد و لخته نشود. بدن انسان نیز به این بزاق واکنش نشان می‌دهد و با آزاد کردن هیستامین، التهاب را از بین می‌برد.

در ادامه چند روش طبیعی برای تسکین خارش ناشی از نیش پشه معرفی شده است.

۱- سرکه سیب
مقدار اندکی سرکه سیب التهاب و خارش ناشی از نیش پشه را از بین می‌برد.
مواد لازم:

  • سرکه سیب
  • یک تکه پنبه
پنبه را به سرکه سیب آغشته کنید. سپس آن را به مدت ۵ ثانیه بر روی محل نیش پشه بگذارید. در صورت نیاز (که احتمالاً دوباره نیاز خواهد شد) این کار را تکرار کنید.

۲- یخ
زمانی که خارش ناشی از نیش پشه بیش از حد شما را عصبی کرد، مقداری یخ بردارید و روی جای نیش بگذارید. این کار گرما و التهاب ناراحت کننده نیش پشه را از بین می‌برد، تا حدی که محل نیش را بی‌حس می‌کند و خارش را از بین می‌برد. بهتر است به جای اینکه یخ را داخل یک کیسه پلاستیکی گذاشته و کیسه را روی جای نیش بگذارید، آن را به صورت مستقیم بر روی محل نیش قرار دهید.
مواد لازم:

  • تنها یک قطعه یخ
یخ را بر روی جای نیش بگذارید تا آب شود و یا حداقل نصف آن آب شود. با این حال این کار توضیح علمی دقیقی ندارد.

۳- خیار
شما می‌توانید به جای یخ از خیار نیز استفاده کنید. برخی افراد از یخ و برخی افراد از خیار نتیجه بهتری می‌گیرند. شما می‌توانید هر دو گزینه را امتحان کنید و ببینید که کدام گزینه برای شما تأثیر بهتری دارد. خیار حاوی یک ماده ضد التهاب به نام فیستین است که می‌تواند برخی از التهاب‌ها که باعث سیتوکین می‌شود را از بین ببرد. سیتوکین اساس یک گروه گسترده و کلی از پرو‌تئین‌ها است که به سلول‌ها علامت می‌دهد تا به روش خاصی عمل کنند.
مواد لازم:

یک خیار را به صورت دایره‌ای برش داده و برش‌ها را در یخچال قرار دهید. زمانی که احساس خارش کردید، یک تکه خیار را بر روی محل نیش بگذارید تا خارش قطع شود. خیار سرد، تسکین‌دهنده است و بر خلاف یخ آب نمی‌شود و کثیف کاری ندارد. بنابراین شما به سادگی می‌توانید خیار را بر روی محل نیش قرار دهید تا التهاب تسکین یابد.

۴- خمیر دندان نعناعی
خمیر دندان نعناعی نیز یکی از راه‌های موثر برای تسکین التهاب ناشی از نیش پشه است. نعناع با خاصیت خنک کننده‌ای که دارد می‌تواند التهاب و خارش را از بین ببرد.
مواد لازم:

  • خمیر دندان نعناعی
کمی خمیر دندان نعناعی را بر روی جای نیش بریزید و با انگشت خود بر روی پوست بمالید و پخش کنید. قبل از انجام مجدد این کار، باقی‌مانده خمیر استفاده شده را از روی دست‌های خود بشویید.

۵- لیمو
لیمو باکتری‌هایی که ممکن است منطقه آسیب داده را بیشتر تحریک کنند، از بین می‌برد.
مواد لازم:

  • یک لیموی تازه یا آب‌لیمو

تکه‌ای از لیمو را بریده و مابقی را به منظور استفاده‌های بعدی درون یخچال قرار دهید. جای نیش پشه را با آب سرد بشویید. سپس چند قطره آب‌لیمو را بر روی جای نیش بریزید. همچنین می‌توانید مقداری آب‌لیمو را در کاسه‌ای ریخته و با یک تکه پنبه‌ یا دست تمیز خود آن را بر روی جای نیش بمالید.

شما منتشر کنید در

فوت و فن...
ما را در سایت فوت و فن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی footofan بازدید : 154 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 15:45

از زمان ظهور تمدن، انسان‌ها هرگز نتوانستند در مقابل وسوسه ادعای مالکیت و جدا کردن منطقه خود از دیگران بایستند. گاهی اوقات این وسوسه‌ها تا جایی پیش رفته‌اند که مرزهایی غیرعادی میان کشورها به وجود آمده است.

فوت و فن...
ما را در سایت فوت و فن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی footofan بازدید : 153 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 14:36

رییس هیات مدیره شرکت شاتل اعلام کرد ارایه سرویس تلفن ثابت این شرکت به کاربران در حال حاضر به دلیل عدم همکاری شرکت مخابرات ایران و اپراتورهای تلفن همراه، متوقف باقی مانده است.

فوت و فن...
ما را در سایت فوت و فن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی footofan بازدید : 151 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 14:36

شرکت بی‌بی‌کی الکترونیکس، صاحب برند گوشی‌های هوشمند اوپو، وان‌پلاس و ویوو است. حالا این شرکت یک برند جدید به نام ایمو به برندهای گوشی‌های هوشمند خود اضافه کرده است.

فوت و فن...
ما را در سایت فوت و فن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی footofan بازدید : 174 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 14:36

نوزادان نشان‌دهنده چرخه زندگی هستند. مهارت‌های شگفت‌انگیز نوزادان، دانشمندان را به اندازه‌ای متحیر کرده که تحقیقات زیادی به منظور درک نحوه عملکرد بدن نوزادان انجام داده‌اند.

فوت و فن...
ما را در سایت فوت و فن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی footofan بازدید : 146 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 13:24

نوزادان نشان‌دهنده چرخه زندگی هستند. مهارت‌های شگفت‌انگیز نوزادان، دانشمندان را به اندازه‌ای متحیر کرده که تحقیقات زیادی به منظور درک نحوه عملکرد بدن نوزادان انجام داده‌اند.

فوت و فن...
ما را در سایت فوت و فن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی footofan بازدید : 169 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 20:03

Zenbo علاوه بر کارهای روزمره زندگی، می تواند تمامی اعمال و رویدادها را در یک خانه هوشمند مدیریت کند و لذت و راحتی هرچه بیشتر از زندگی دیجیتالی را برای صاحب خود به همراه داشته باشد.

فوت و فن...
ما را در سایت فوت و فن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی footofan بازدید : 130 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 17:31

رییس هیات مدیره شرکت شاتل اعلام کرد ارایه سرویس تلفن ثابت این شرکت به کاربران در حال حاضر به دلیل عدم همکاری شرکت مخابرات ایران و اپراتورهای تلفن همراه، متوقف باقی مانده است.

فوت و فن...
ما را در سایت فوت و فن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی footofan بازدید : 158 تاريخ : يکشنبه 27 تير 1395 ساعت: 23:54